ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

ΣΠΕΙΡΑ ΛΗΣΤΩΝ


Σπείρα έξι ατόμων, τρειών Ελλήνων και τρειών Αλβανών έπεσε στα χέρια της αστυνομίας 6 άτομα. Οι ληστές, έκρυβαν σε παλιό τροχόσπιτο οπλοστάσιο! Όπλα, σφαίρες, γεμιστήρες, φυσίγγια και 1.700 ευρώ......Κατασχέθηκαν ένα JEEP CHEROKEE και μία μηχανή ιδιοκτησίας δύο εκ των συλληφθέντων.

ο ενας απο τους συλληφθέντες ειναι κάτοικος ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ.

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Το Πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967


Στρατιωτικό κίνημα, που εξερράγη τα ξημερώματα τις 21ης Απριλίου 1967, με επικεφαλής τον ταξίαρχο Στυλιανό Παττακό και τους συνταγματάρχες Γεώργιο Παπαδόπουλο και Νικόλαο Μακαρέζο. Κατέλυσε το δημοκρατικό πολίτευμα στην Ελλάδα και επέβαλλε μία στυγνή δικτατορία, που διήρκεσε επτά χρόνια.
Η χώρα την εποχή εκείνη βρισκόταν ουσιαστικά σε προεκλογική περίοδο. Οι εκλογές είχαν προκηρυχθεί για τις 28 Μαΐου και την εξουσία ασκούσε από τις 3 Απριλίου η ΕΡΕ, με πρωθυπουργό τον αρχηγό της Παναγιώτη Κανελλόπουλο, έχοντας τη συναίνεση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γεωργίου Παπανδρέου και του Βασιλιά Κωνσταντίνου. Γεγονός των ημερών ήταν η συναυλία των Rolling Stones στο γήπεδο του Παναθηναϊκού (17 Απριλίου), που όμως διαλύθηκε από την Αστυνομία, προς μεγάλη απογοήτευση των αθηναίων ροκάδων, που θα έβλεπαν ένα συγκρότημα - θρύλο στην ακμή της δημιουργικότητάς του.
Διάχυτη ήταν η πεποίθηση ότι τις επερχόμενες εκλογές θα κέρδιζε η Ένωση Κέντρου και θα επανερχόταν θριαμβευτικά στην εξουσία υπό τον Γεώργιο Παπανδρέου.
Στα δεξιότερα του πολιτικού φάσματος, ένα τμήμα της ΕΡΕ ζητούσε ένα «λοχία» για να σώσει τη χώρα από τον αναρχοκομμουνισμό. Για τη μετεμφυλιακή Δεξιά της προδικτατορικής περιόδου, κομμουνιστές ήταν εν ευρεία εννοια και οι κεντρώοι και οπωσδήποτε ο απρόβλεπτος Ανδρέας Παπανδρέου, που ήταν το ανερχόμενο αστέρι στην πολιτική σκηνή και εκινείτο αριστερότερα από το κόμμα του, την Ένωση Κέντρου.



Οι στρατηγοί, το Παλάτι, κάποιοι πολιτικοί της Δεξιάς και οι Αμερικανοί καλόβλεπαν μία μικρής διάρκειας συνταγματική εκτροπή, που θα επανέφερε την πολιτική κατάσταση στη σωστή ρότα, δηλαδή στην εναλλαγή στην εξουσία της Δεξιάς και ενός μετριοπαθούς Κέντρου. «Η Χούντα των Στρατηγών» έμεινε στα σχέδια, καθώς τους πρόλαβαν με το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου οι μικροί αξιωματικοί, με πρόσχημα τον κομμουνιστικό κίνδυνο. Τέτοια περίπτωση δεν διαφαινόταν στον ορίζοντα, καθώς η ΕΔΑ, που εκπροσωπούσε την κομμουνιστική Αριστερά (το ΚΚΕ ήταν εκτός νόμου), κινούνταν στο 11,80% των ψήφων στις εκλογές του 1964, σε σχέση με το 24,43% του 1958.
Το πραξικόπημα, «Επανάσταση» για τους θιασώτες του, εκδηλώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 21ης Απριλίου. Λίγες ώρες πριν, είχε ολοκληρωθεί η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου και τα μέλη του αποχώρησαν για τα σπίτια τους, χωρίς να έχουν ιδέα για το τι θα επακολουθούσε. Ανάμεσά τους και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Παναγιώτης Παπαληγούρας.
Η τριάδα των Παπαδόπουλου, Παττακού και Μακαρέζου, μπορεί να ήταν άσοι στη συνωμοσία, αλλά εκμεταλλεύτηκαν τον βαθύ ύπνο των δημοκρατικών κυβερνήσεων και φρόντισαν να τοποθετήσουν στις πιο νευραλγικές θέσεις του στρατεύματος ανθρώπους μυημένους στα σχέδιά τους. Τους βοήθησε, επίσης, το γεγονός ότι μέσα στην Αθήνα υπήρχαν μεγάλες μάχιμες μονάδες, όπως το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων, που βρισκόταν στη σημερινή Πολυτεχνειούπολη, με διοικητή τον ταξίαρχο Παττακό.



Από εκεί βγήκαν τα πρώτα τανκς στις 2 τα ξημερώματα, για να καταλάβουν όλα τα στρατηγικά σημεία της πρωτεύουσας (Βουλή, Υπουργεία, ΕΙΡ, ΟΤΕ, Ανάκτορα). Την ίδια ώρα, ο συνταγματάρχης Ιωάννης Λαδάς εξαπέλυε πιστές στο κίνημα δυνάμεις για να συλλάβουν το σύνολο της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας. Οι πραξικοπηματίες έβαλαν σε εφαρμογή το ΝΑΤΟικό σχέδιο «Προμηθεύς», για την αντιμετώπιση του κομμουνιστικού κινδύνου, με αποτέλεσμα να κινηθούν όλες οι στρατιωτικές μονάδες της Αττικής. Μεγάλη ήταν η συμβολή του διοικητή της Σχολής Ευελπίδων, Δημήτρη Ιωαννίδη, ο οποίος κινητοποίησε το τάγμα της σχολής και τη Στρατιωτική Αστυνομία (ΕΣΑ).
Μία από τις πρώτες ενέργειες των συνωμοτών ήταν να συλλάβουν τον αρχηγό του ΓΕΣ αντιστράτηγο Σπαντιδάκη και να τον αντικαταστήσουν με τον ομοιόβαθμό του Οδυσσέα Αγγελή, που ήταν μυημένος στο κίνημα. Ο νέος αρχηγός του Στρατού έδωσε εντολή σε όλους του μεγάλους στρατιωτικούς σχηματισμούς να εφαρμόσουν το σχέδιο «Προμηθεύς» κι έτσι να εξασφαλισθεί η υπακοή του στρατεύματος σε όλη τη χώρα.
Η μοναδική ενέργεια για να αντιμετωπιστεί εγκαίρως το πραξικόπημα έγινε από την πλευρά του Υπουργού Δημόσιας Τάξης, Γεωργίου Ράλλη, ο οποίος προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον ταξίαρχο Ορέστη Βιδάλη για να κινητοποιήσει το Γ' Σώμα Στρατού στη Θεσσαλονίκη. Δεν πρόλαβε, αφού το σχέδιο «Προμηθεύς» είχε ήδη τεθεί σε εφαρμογή, με αποτέλεσμα ο ταξίαρχος Βιδάλης να μην λάβει ποτέ το σήμα του Γεωργίου Ράλλη.
Ο αιφνιδιασμός ήταν πλήρης και στις 3:30 τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου το στρατιωτικό κίνημα είχε επικρατήσει και μάλιστα αναίμακτα. Νωρίς το πρωί, το ραδιόφωνο ΕΙΡ έπαιζε εμβατήρια και δημοτικά άσματα και οι αγουροξυπνημένοι Έλληνες άκουγαν τα πρώτα «Αποφασίζομεν και Διατάζομεν» των δικτατόρων, που ήταν η απαγόρευση των συγκεντρώσεων άνω των τριών ατόμων. Με συντακτική πράξη κατά τη διάρκεια της ημέρας ανεστάλησαν οι διατάξεις του Συντάγματος και ματαιώθηκαν οι εκλογές της 28ης Μαΐου 1967.



Μόνο δύο πρωινές εφημερίδες πρόλαβαν να περιλάβουν στην ύλη τους την εκδήλωση του πραξικοπήματος. Η «Καθημερινή» στην πρώτη της σελίδα είχε ένα μονόστηλο με τίτλο «Την 2αν πρωινήν εξερράγη στρατιωτικόν κίνημα. Συνελήφθησαν πολιτικοί άνδρες», ενώ η «Αυγή» πάνω από τον τίτλο της έγραφε: «Συνελήφθησαν από στρατιωτικούς οι Μ. Γλέζος, Λ. Κύρκος, Α. Παπανδρέου. Ασυνήθιστες κινήσεις στρατιωτικών και αστυνομικών δυνάμεων».
Την ίδια μέρα άρχισαν και οι συλλήψεις απλών πολιτών, ενώ είχαμε και τα πρώτα θύματα. Τα όργανα της Χούντας δολοφονούν στον Ιππόδρομο, που είχε μετατραπεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, το στέλεχος της ΕΔΑ Παναγιώτη Ελή, ενώ ένας στρατιώτης πυροβολεί τη νεαρή Αθηναία Μαρία Καλαυρά, γιατί δεν υπάκουσε στις διαταγές του. Δέκα ημέρες αργότερα, η Χούντα ανακοίνωσε ότι οι συλληφθέντες ανέρχονταν σε 6509 άτομα, στη συντριπτική τους πλειονότητα αριστερών πεποιθήσεων.
Η Ελλάδα από την 21η Απριλίου 1967 μπήκε στο «γύψο», κατά την έκφραση του Παπαδόπουλου, για 7 χρόνια, 3 μήνες και 3 μέρες.

Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Η πορεία προς το ΣταυρόΜέσα από τους θρησκευτικούς ύμνους



Τη Μ. Τεσσαρακοστή πριν από το Πάσχα προστίθεται και η νηστεία για να προετοιμάσει ψυχικά τους χριστιανούς να ζήσουν το θείο Πάθος και να χαρούν την Ανάσταση του Κυρίου.
Κοντά σ’ όλα αυτά είναι τα τροπάρια και οι ύμνοι της Εκκλησίας μέσα στους οποίους διατυπώνονται και προβάλλονται τα δόγματα της χριστιανικής πίστεως και μέσω αυτών καλλιεργείται η συναισθηματική σχέση των ανθρώπων με το πρόσωπο του Χριστού, της Παναγίας και όλων των αγίων της Εκκλησίας.
Ολο το διάστημα της Τεσσαρακοστής μέσα από τους ύμνους αναδεικνύεται ο πένθιμος χαρακτήρας των ημερών για να κορυφωθεί τη Μ. Εβδομάδα με τα άγια και σεπτά πάθη του Χριστού. Η χαρμόσυνη γιορτή της Κυριακής των Βαϊων θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εισαγωγή στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Δύο βασικά γεγονότα κυριαρχούν την ημέρα εκείνη.
Το θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου και η θριαμβευτική υποδοχή του Χριστού στα Ιεροσόλυμα. Όλα τα τροπάρια της ημέρας εκείνης – το πρωί – εξυμνούν και εκθειάζουν τον νικητή του θανάτου, το Χριστό, αλλά και τα αισθήματα των εβραίων που σπεύδουν στους δρόμους της πόλης κραυγάζοντας «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, βασιλεύς του Ισραήλ». Στα χέρια τους κρατούν κλαδιά από φοίνικες, σύμβολα του νικητή και θριαμβευτή. Ετσι, υποδέχονται το Χριστό.
Η εικόνα, όμως, το βράδυ αλλάζει. «Ιδού ο νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυχτός». Πρόκειται για την ακολουθία του όρθρου της Μ. Δευτέρας και ψάλλεται το βράδυ της Κυριακής για να διευκολύνονται οι χριστιανοί. Αυτό ισχύει για όλες τις μέρες της Μ. Εβδομάδας. Παρακολουθούν οι χριστιανοί με κατάνυξη τα τροπάρια της εκκλησίας και μέσα από αυτά το θείο δράμα. «Τον νυμφώνα σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμιμένο, και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ. Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, φωτοδότα και σώσον με». Είναι το τροπάριο που συγκινεί τους χριστιανούς τη Μ. Εβδομάδα και ψάλλουν στην Εκκλησία μαζί με τους ψάλτες.
Θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψη μας ότι τα τροπάρια της εκκλησίας γράφτηκαν από ευσεβείς χριστιανούς που βίωσαν βαθιά μέσα τους την αγάπη και την πίστη τους στο Θεό, την Παναγία και κυρίως το Χριστό. Οι περισσότεροι ήταν μοναχοί σε διάφορα μοναστήρια, όπως ο Ιωάννης Δαμασκηνός, αλλά και Πατριάρχες ακόμη και αυτοκράτορες του Βυζαντίου, όπως ο Λέων Στ΄ ο Σοφός και πολλοί άλλοι λαϊκοί αναδείχτηκαν ποιητές και μελωδοί των εκκλησιαστικών ύμνων.
Σε όλα τα τροπάριά τους οι υμνογράφοι με την ποιητική τους φαντασία και τη θεολογική τους κατάρτιση,
Λίγο πριν ο ιερέας μετέφερε στο μέσον του ναού την εικόνα του Χριστού στο μέσον του ναού ψάλλοντας το τροπάριο: «Ιδού ο νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυχτός» με το οποίο ανοίγει και η αυλαία της Μεγάλης Εβδομάδας των παθών του Κυρίου.
Νυμφίος είναι ο γαμπρός και ο Χριστός είναι ο συμβολικός γαμπρός της εκκλησίας. Άλλο ένα τροπάριο που ψάλλεται την Μ. Τρίτη το βράδυ. Το συνέθεσε η ποιήτρια Κασσιανή μοναχή. Το ποίημα αναφέρεται στην εσωτερική συντριβή και την ειλικρινή μετάνοια που ένοιωσε η άγνωστη γυναίκα που συνάντησε το Χριστό στη Βηθανία, λίγες μέρες πριν από το Πάσχα. Εκεί, με το μύρο άλειψε, το κεφάλι και τα πόδια του Χριστού (Ματθ. ΙΔ΄1-3).
«Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή». Πρόκειται για κάποια γυναίκα πόρνη η οποία ζήτησε και έλαβε από τον Ιησού την άφεση των αμαρτιών της. Θλίβεται για τα σφάλματά της και κλαίει. Παρακαλεί το Χριστό να δεχθεί τα δάκρυα μετανοίας που χύνει: «Δέξαι μου τας πηγάς των δακρύων».
Λίγο παρά κάτω στο τροπάριο, γίνεται λόγος για την επίσκεψη του αυτ/ρα Θεοφίλου στο μοναστήρι όπου ζούσε η ποιήτρια Κασσιανή. Όταν άκουσε κάποιο θόρυβο έφυγε. Ο αυτ/ρας όταν πήγε στο κελί βρήκε στο συρτάρι της το τροπάριο. Αμέσως συμπλήρωσε τη φράση: «ων εν τω παραδείσω Εύα το δειλινόν, κρότον τοις ωσί ηχηθείσα τω φόβω εκρύβη».
Ο Θεόφιλος γνώριζε την Κασσιανή, όταν πριν από κάποιους μήνες την απέρριψε από την υποψηφιότητά της ως μέλλουσα αυτοκράτειρα εξαιτίας της ευφυΐας της και προτίμησε τη Θεοδώρα.
Η Κασσιανή όταν γύρισε στο κελί της είδε τα λόγια που γράφτηκαν και τα άφησε (Γι’ αυτό δεν έχουν καμία σχέση εννοιολογική με το περιεχόμενο του ύμνου).
Συγκίνηση μεγάλη προκαλούν τα τροπάρια της Μ. Παρασκευής που ψάλλονται το βράδυ της Μ. Πέμπτης. Είναι η μέρα που διαβάζονται οι δώδεκα περικοπές από τα Ευαγγέλια, για να έχει ο εκκλησιαζόμενος την ημέρα εκείνη πλήρη εικόνα των γεγονότων της σύλληψης του Χριστού και παρουσίας του στο Εβραϊκό δικαστήριο. Ακολουθεί η προσπάθεια του Πιλάτου για την αθώωση και τελικά η πορεία προς το Γολγοθά. Είναι στιγμές συγκινητικές που τις παρακολουθούμε τη Μ. Πέμπτη όταν ο ιερέας μεταφέροντας τον Τίμιο Σταυρό από το Ιερό στο κέντρο του Ναού ψάλλοντας το τροπάριο : «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου, ο εν ύδασι την γην κρεμάσας.
Στέφανον εξακανθών περιτίθεται, ο των αγγέλων βασιλεύς. Ψευδή πορφύρας περιβάλλεται, ο περιβάλλων τον ουρανόν εν νεφέλαις. Ράπισμα κατεδέξατο, ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας του Αδάμ. Ηλοις προσηλώθη, ο Νυμφίος της Εκκλησίας. Λόγχη εκεντήθη, ο Υιός της Παρθένου. Προσκυνούμεν σου τα πάθη Χριστέ. Δείξον ημίν και την ένδοξόν σου Ανάστασιν».
Ο ποιητής – υμνογράφος αισθάνεται οδύνη όταν βλέπει το Χριστό επάνω στο Σταυρό. Αναρωτιέται, πώς είναι δυνατό να συμβεί σ’ αυτόν που είναι ο δημιουργός του σύμπαντος, να δέχεται ακάνθινο στεφάνι ενώ είναι βασιλιάς και στους αγγέλους. Να ενδύεται με ψεύτικο χιτώνα βασιλικό, να δέχεται ραπίσματα, τα καρφιά και τη λόγχη να τον τραυματίζει στο σώμα.
Στο τέλος, αφού προσκυνά τα πάθη του, τον παρακαλεί να δείξει τη δύναμή του με την ένδοξη Ανάστασή του. Σε ένα άλλο τροπάριο των «αίνων» ο ποιητής προσπαθεί να ερμηνεύσει το δράμα της Παναγίας που έβλεπε επάνω στο Σταυρό το παιδί της να υποφέρει: «Παρεστώσα δε η μήτηρ σου εβόα θρηνωδούσα μητρικώς. Πως μη θρηνήσω, και τα σπλάχνα μου τύψω, ορώσα σε γυμνόν, ως κατάκριτον εν ξύλω κρεμάμεμον;».
Ακολουθεί το δοξαστικό σε ήχο πλ. Β΄. Είναι η κορύφωση της δραματικής εικόνας της ημέρας. Είναι τα λόγια του Χριστού με τα οποία εκφράζει το παράπονο αλλά και την ανθρώπινη αχαριστία. «Εξέδυσαν με τα ιμάτιά μου, και ενέδυσάν με χλαμύδα κοκκίνην. Εθηκαν επί την κεφαλήν μου, στεφάνον εξ ακανθών και επί την δεξιάν μου χείρα, έδωκαν κάλαμον, ίνα συντρίψω αυτούς, ως σκεύη κεραμέως».
Εδώ η θλίψη του Χριστού δείχνει όχι μόνο την απόρριψη αλλά και την ειρωνεία που αισθάνεται από την συμπεριφορά των ρωμαίων στρατιωτών που μοιράζονται με κλήρο τα ενδύματά του.
Ακολουθεί η Μ. Παρασκευή που ψάλλονται τα τροπάρια και οι ύμνοι του Μ. Σαββάτου. Μεγάλη συγκίνηση παρουσιάζει, βέβαια, ο κανόνας «Κύματι θαλάσση» ποίημα του Μάρκου Μοναχού (α΄, γ΄,δ΄ωδές) και του Κοσμά του Αγιοπολίτου (Στ΄, ζ΄, η΄και θ΄ωδές) που ο κόσμος τον παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι τόσο για το περιεχόμενό του αλλά για την μουσική του έκφραση. Τα τροπάρια όλα της ημέρας αυτής διακρίνονται για τον έντονο χαρακτήρα του πένθους αφού έγινε η αποκαθήλωση του Χριστού από το Σταυρό και ο ενταφιασμός του.
Εκείνο που ιδιαίτερα συγκινεί τους πιστούς είναι η ψαλμωδία του επιταφίου ύμνου, γνωστού ως εγκώμια του Χριστού. Αποτελούνται από τρεις στάσεις – συλλογές. Η πρώτη αρχίζει με το γνωστό: «Η ζωή εν τάφω» σε ήχο πλ. α΄ η δεύτερη: «Αξιον εστί» πάλι στον πλ. α΄ ήχο και η Τρίτη «Αι γενεαί πάσαι, ύμνον τη ταφή σου, προσφέρουσι Χριστέ μου». Θεωρούνται έργο λαϊκής προέλευσης και δεν διακρίνονται για την αρχαιότητά τους. Απαντούν στους κώδικες με διάφορες παραλλαγές. Είναι, μάλλον, έργο του Θεοδώρου Στουδίτου ενός αξιόλογου μοναχού και συγγραφέα του 9ου αιώνος.
Εδώ τελειώνει στην πραγματικότητα η Μ. Εβδομάδα. Εκείνο που έχει σημασία για όλους μας είναι να παρακολουθήσουμε με κατάνυξη και αφοσίωση τις ακολουθίες της Μ. Εβδομάδας. Να συμπάσχουμε με το Χριστό στο θείο δράμα για να νιώσουμε και αξιωθούμε την νικηφόρα Ανάστασή του.
Καλό Πάσχα

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

ΛΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΚΗ


ληστεία έγινε σε ταβέρνα του Γ.ΑΛΕΞΑΚΗ στο Μουρίκι Δύο κουκουλοφόροι, μπήκανστο κατάστημα και έβγαλαν καραμπίνες. Ζήτησαν να μην κουνηθεί κανείς. Ο ιδιοκτήτης σήκωσε τα χέρια...
τους έδειξε που είναι το ταμείο και τότε ο ένας από τους δύο πλησίασε και πήρε τις εισπράξεις. Υπολογίζεται ότι οι δύο κακοποιοί έφυγαν με 1.000€...

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΤΟ ΜΟΥΡΙΚΙ


Στις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ (αντλιοστάσιο Μουρικίου) στην Υλίκη βρέθηκε την ημέρα των Θεοφανείων ο Δήμαρχος Θηβαίων Νίκος Σβίγγος.

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009

11 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για το παιδί


Στις 11 Δεκεμβρίου γιορτάζεται, όπως κάθε χρόνο η Παγκόσμια Ημέρα για το παιδί με στόχο την ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων για τις ανάγκες των παιδιών αλλά και για τις διαφορετικές πραγματικότητες που βιώνουν σήμερα τα παιδιά σε όλο τον κόσμο (παιδιά σε χώρες με πόλεμο, παιδιά των φαναριών, παιδιά άπορων οικογενειών).
Είναι αυτονόητο ότι τα παιδιά χρειάζονται την αγάπη και τη φροντίδα μας όχι μόνο την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού αλλά όλες τις ημέρες του χρόνου. Την ημέρα όμως αυτή, όλοι εμείς που υπήρξαμε παιδιά αλλά και αποκτήσαμε δικά μας παιδιά αναλογιζόμαστε με ευθύνη και ευαισθησία το παρόν αλλά και το μέλλον τους: το δικαίωμα να ζουν, το δικαίωμα να ζουν σ΄ένα κόσμο ειρηνικό, το δικαίωμα να έχουν τροφή, νερό και ένδυση, το δικαίωμα να έχουν σπίτι, το δικαίωμα να μορφώνονται, το δικαίωμα να παίζουν, το δικαίωμα να μιλούν ελεύθερα, το δικαίωμα να μεγαλώνουν με αγάπη, ασφάλεια, στοργή και σεβασμό.