ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008

ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΒΟΙΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πορεία «ενέργειας» για τη σωτηρία του Κορινθιακού

Με δύο αυτοκινητοπομπές από την Στερεά Ελλάδα και από την Πελοπόννησο, ομάδες πολιτών με μαύρες σημαίες περάσαμε από τα χωριά και τις πόλεις γύρω από τον Κορινθιακό και καταλήξαμε στο Ρίο.
Στόχος μας να διαδηλώσουμε την απόφαση μας να προστατέψουμε τον Κορινθιακό από τις ασύδοτες δραστηριότητες. Να σταματήσουμε την συγκέντρωση ολοένα και περισσότερων ενεργειακών και ρυπογόνων βιομηχανικών εγκαταστάσεων στην Βοιωτία. Να φωνάξουμε όχι στην εγκληματική λειτουργία των μονάδων με λιθάνθρακα. Να μην επιβαρυνθεί το ήδη αλλοιωμένο οικοσύστημα του Κορινθιακού. Να γίνει ο Κορινθιακός θαλάσσιο καταφύγιο, πηγή ζωής για όλους.
Από την Αττική, τη Βοιωτία, τη Φωκίδα, την Αιτωλοακαρνανία, την Κορινθία και την Αχαΐα, κινήσεις και ομάδες πολιτών συνεργαζόμαστε και αγωνιζόμαστε μαζί για τη διάσωση του Κορινθιακού κυρίως από τις βιομηχανικές δραστηριότητες στα Άσπρα Σπίτια και τη Θίσβη.
Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μας και σχημάτισαν ανθρώπινη αλυσίδα πάνω στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Αναρτήσαμε πανό, που το μισό μεταφέρθηκε από την πλευρά της Πελοποννήσου και το άλλο μισό από την Στερεά Ελλάδα. Αποκλείσαμε συμβολικά τη γέφυρα, για περίπου μισή ώρα και στη συνέχεια αποχωρήσαμε με την υπόσχεση να συνεχίσουμε τους κοινούς αγώνες.
Την κινητοποίηση μας στηρίζουν επίσης οικολογικές οργανώσεις, όπως η Greenpeace, η WWF Ελλάς και η Μεσόγειος SOS, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, Αντιεξουσιαστικές οργανώσεις, και ο Σύνδεσμος 33 Δήμων του Κορινθιακού.
Στη συγκέντρωση διαβάστηκε μήνυμα για την "πορεία ενέργειας" από τον Ευρωπαίο Επίτροπο για το Περιβάλλον, Σταύρο Δήμα, που υπογράμμισε ότι οι πολίτες πρέπει ν' αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο για τη διαφύλαξη της φύσης και του περιβάλλοντος. Επίσης ότι η πολιτεία οφείλει να λαμβάνει υπ' όψη την έκφραση της κοινής γνώμης και των κατοίκων της περιοχής, που τελικά είναι εκείνοι που θα υποστούν ή υφίστανται ήδη τις συνέπειες από τη εγκατάσταση ρυπογόνων βιομηχανιών.

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

30 ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΞΑ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ




Η ποδοσφαιρική ομάδα Α.Ο ΔΟΞΑ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ γιόρτασε τα 30 χρόνια από την ίδρυση .
Στη εκδήλωση παραβρέθηκαν.
Ο Δήμαρχος της Θήβας Σβίγγος Ν
Η ατινομάρχης κ.Αρια Αγάτσα,
Ο πρόεδρος της ΕΠΣΒ κ. Τοπολιάτης
Ο πρόεδρος των σωματείων Α. Αττικής και παλαίμαχος ποδοσφαιριστής της Α.ο ΔΟΞΑΣ κ.Τζανόπουλος Μιχάλης.
Νομικός Σύμβουλος της ΕΠΟ
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού διαμερίσματος Μουρικίου και Παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Πέτρου Δημήτριος.
Δημοτικοί σύμβουλοι κ.Λύγγος Μιχαήλ και Παπαδημητρίου Ιωάννης .
Εκπρόσοπος διαιτητών.
Ο άσχημος καιρός και η βροχή δυσκόλεψαν αλλά δεν εμπόδισαν τελικά την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια της ποδοσφαιρικής ομάδας.
Έτσι το μεσημέρι του Σαββάτου έγινε κανονικά ο αγώνας των παλαιμάχων με τους νέους παίκτες της ΔΟΞΑΣ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ και μετέπειτα στο Δημοτικό Σχολείο η απονομή αναμνηστικών.
Βραβεύθηκαν για την προσφορά τους οι παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές
Πέτρου Δημήτριος για την προσφορά του ως ποδοσφαιριστής και προπονητής της ομάδος
Μάμαλης Χρήστος για την προσφορά και το ήθος του.
Αρετόπουλος Αθανάσιος για την προσφορά του ως ποδοσφαιριστής.
Ο Δήμαρχος μάλιστα δεσμεύτηκε ότι τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν το γήπεδο του Μουρικίου θα έχει χλοοτάπητα.
Με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θήβας μετά την εισήγηση της ομάδας, το γήπεδο του Μουρικίου μετονομάστηκε σε ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΙΠΗΣ ως τιμή στον πρώτο θανόντα ποδοσφαιριστή από την επάρατο νόσο
Την εκδήλωση την παρουσία ο κ.Σοβατζής Δ.
Μετά ως ήταν φυσικό ακολούθησε κρασοκατάνυξη στην ταβέρνα του ΠΑΠΠΟΥ και του κ.Κατσίνα.

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008

Α.Ο ΔΟΞΑ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ


Η ποδοσφαρική ομάδα ΑΟ ΔΟΞΑ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ γιορτάζει τα 30 χρόνια της ιδρυσής της και καλεί τους φιλους στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 9/2 στο Μουρίκι.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ποδοσφαιρικό αγώνα στις 15:00 μμ μεταξύ παλαιμάχων και νέων ποδοσφαιριστών της ομάδας. Και στις 18:30 στο Δημοτικό Σχολείο έκθεση φωτογραφίας, εφημερίδων απονομή πλακετών. Το βράδυ στις 21:00 θα ακολουθήσει τραπέζι στις Ταβέρνες του Μουρικίου.
Στις εκδηλώσεις εχουν κληθεί να παραστούν οι βουλευτές του Νομού, ο Νομάρχης, ο Δήμαρχος Θήβας, Νομαρχιακοί Σύμβουλοι, ο Πρόεδρος της 4ης ΕΠΣΒ κ. Τοπολιάτης, ο Πρόεδρος Διαιτητών Βοιωτίας

Νέος Αρχιεπίσκοπος ο Μητροπολίτης Θηβών Ιερώνυμος




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ


Ο κ. Ιερώνυμος (κατά κόσμον Ιωάννης Λιάπης), γεννήθηκε στα Οινόφυτα Βοιωτίας το 1938. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Αρχαιολογίας) και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διετέλεσε υπότροφος του Ι.Κ.Υ. (1ος σε πανελλαδική κλίμακα) στις βυζαντινές σπουδές. Μετέβη για μεταπτυχιακές σπουδές στο Gratz Αυστρίας και στο Regensburg και το Μόναχο της Γερμανίας.
Εργάσθηκε ως πανεπιστημιακός βοηθός στην Αρχαιολογική Εταιρεία στην Αθήνα δίπλα στον Ορλάνδο και ως φιλόλογος στη Λεόντειο Σχολή της Νέας Σμύρνης, στο 9ο Νυκτερινό Γυμνάσιο Αθηνών, καθώς και στο Γυμνάσιο της Αυλώνος. Εγκατέλειψε την πανεπιστημιακή του καριέρα μετά την ένταξή του στον ιερό κλήρο
Χειροτονήθηκε το 1967 Διάκονος και ΠρεσβύτεροςΥπηρέτησε ως Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών & Λεβαδείας (1967-1978), ως Ηγούμενος των Ιερών Μονών Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σαγματά (1971-1977) και του Οσίου Λουκά (1977-1981), ως Γραμματεύς και κατόπιν Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (1978-1981). Το 1981 εξελέγη παμψηφεί Μητροπολίτης Θηβών & Λεβαδείας. Συμμετείχε στις Επιτροπές Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως, Εκκλησιαστικής Περιουσίας, Σχέσεων Εκκλησίας-Πολιτείας, Υποτροφιών και εργάστηκε ως Αντιπρόεδρος του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπήρξε μέλος μεικτών επιτροπών Πολιτείας και Εκκλησίας για την μελέτη θεμάτων για την μοναστη-ριακή περιουσία (1986-1998) και την εκκλησιαστική εκπαίδευση (1986-1998) και Πρόεδρος της επιτροπής Διαλόγου Κοινωνίας-Εκκλησίας (2005-2007).

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008

ΕΚΑΝΕ ΠΙΣΩ Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ


Ο Βενιζέλος «για χάριν της ενότητας και της ομοψυχίας της παράταξης» όπως δήλωσε έκανε πίσω στην ίδρυση «Ομίλου Προβληματισμού».
Ήταν γνωστό όμως ότι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που τον είχαν στηρίξει ήταν αντίθετοι με αυτήν την κίνηση. Μόνοι 2 βουλευτές τον στήριζαν. Ο Λοβέρδος ήταν αντίθετος. Αυτοί που επέμεναν να γίνει ο όμιλος ήταν όσοι είχαν απομακρυνθεί από το ΓΑΠ και αυτοί που δεν είχαν εκλεγεί.
Υπέρ του ομίλου ήταν η ΣΕΛΗΝΗ .Eκανε και τραπεζώματα δεν ήταν παρών ο Λοβέρδος
Φοβούμενος και την αντίδραση ( μέχρι και διαγραφή) έκανε πίσω.
Τηλεφωνικά ο ΓΑΠ του εξέφρασε την ικανοποίηση του για την απόφαση αυτή.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ Κ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

«Μετά τη συνάντηση της περασμένης Πέμπτης, που έγινε με πρωτοβουλία μου, έκανα, με συνείδηση ευθύνης, μια δήλωση στο όνομα της ενότητας και της προοπτικής του ΠΑΣΟΚ. Η δήλωση μου όμως αυτή δεν μπόρεσε να ανακόψει ένα οργανωμένο κύμα επιθέσεων κατά του δήθεν εσωτερικού εχθρού, με αποτέλεσμα να τροφοδοτείται η εσωστρέφεια την ώρα που ο λαός χρειάζεται μια ανάσα, έναν πολιτικό λόγο υπέρβασης που να δημιουργεί ελπίδα για το μέλλον.Αναλαμβάνω και πάλι την πρωτοβουλία να εκτονωθεί η κατάσταση. Παρακαλώ δημόσια τους συναδέλφους μου πανεπιστημιακούς και άλλους ενεργούς πολίτες που θέλουν να συνεισφέρουν στην ανανέωση των ιδεών της κεντροαριστεράς και γενικότερα του πολιτικού λόγου να μην προχωρήσουν στην δημιουργία ομίλου που κάποιοι θέλουν να τον εμπλέξουν στα εσωτερικά του ΠΑΣΟΚ.Αφού πρέπει να υποχωρήσει κάποιος, ας υποχωρήσω εγώ χάριν της ενότητας και της ομοψυχίας της παράταξης».

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008

ΟΜΙΛΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΗΒΑ


Ο όμιλος προβληματισμού κινείτε και στην Θήβα.
Είδη κάποια στελέχη του ΠΑΣΟΚ που είχαν ταχθεί υπέρ του Βενιζέλου αναζητούν χώρο προς ενοικίαση.

Συνδιοίκηση όμως στην πολιτική δεν γίνεται.
Συνδιοίκηση ούτε στο ποδόσφαιρο. (Βαρδινογιάννης – Βγενόπουλος )
Ακόμα και στο «Θέμα» η συνδιοίκηση Μάκη - Θέμου βάρεσε διάλυση.

ΤΙ ΛΕΕΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΡΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ

Στο άρθρο 8 περί εσωκομματικής δημοκρατίας του καταστατικού του ΠΑΣΟΚ, στην παράγραφο 2, αναφέρεται ότι «συνυπάρχουν και διακινούνται ελεύθερα, γραπτά ή προφορικά, όλες οι απόψεις, τάσεις και τα ρεύματα ιδεών και αντιλήψεων, χωρίς οργανωμένη δομή, πειθαρχία και εκπροσώπηση στα όργανά του». Το 1991, μάλιστα, με πρωτοβουλία του Κώστα Σημίτη ιδρύθηκε ο Όμιλος Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας (ΟΠΕΚ) που λειτουργεί μέχρι σήμερα.

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008

Συμπαράταξη Βοιωτών για το Περιβάλλον






Δελτίο Τύπου
Συνάντηση Συμπαράταξης στην Αλίαρτο

Συνάντηση εκατό περίπου εκπροσώπων από 25 ομάδες και φορείς που συμμετέχουν στο δίκτυο της Συμπαράταξης Βοιωτών για το Περιβάλλον, έγινε την Κυριακή 13 Ιανουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Αλιάρτου. Στη συνάντηση ορίστηκε νέα συντονιστική επιτροπή ενώ συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την καλλίτερη οργάνωση των τοπικών ομάδων και της Συμπαράταξης.Οι θέσεις της Συμπαράταξης για τη βιομηχανική ρύ
πανση και τη συνολική μετατροπή του νομού Βοιωτίας σε ανεξέλεγκτη βιομηχανική περιοχή και ενεργειακό κέντρο, οι στόχοι και οι άξονες δράσης για την επόμενη
περίοδο αποτέλεσαν το κεντρικό ζήτημα της συνάντησης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις συνεργασίες που αναπτύσσονται με ομάδες πολιτών στις περιοχές του Κορινθιακού, της Ανατολικής Αττικής, της Εύβοιας και της Φθιώτιδας. Σε σχέση με τα θέματα προτεραιότητας, τονίστηκε η πρωτοβουλία που πρέπει να αναληφθεί για την απαλοιφή των δυσμενών για το περιβάλλον της Βοιωτίας προβλέψεων στο υπό ψήφιση Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, τις κινητοποιήσεις για τα θέματα της βιομηχανικής ρύπανσης, την διεκδίκηση της λειτουργίας της Νομαρχιακής Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας, τη διοργάνωση ημερίδας -συνδιάσκεψης για τη δημοσιοποίηση των προβλημάτων του νομού και της ευρύτερης περιοχής.

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2007


Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2007

ΒΟΜΒΑ...............ΣΤΟ MALL








Στις 1:30 μετά από απειλητικό τηλεφώνημα εκκενώθηκε το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελλάδας. Το mall



Σε λίγο κατέφθασε η πυροσβεστική η αστυνομία και η αντιτρομοκρατική με τα σκυλιά
ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΦΑΡΣΑ








Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2007

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Το Χριστόψωμο
Το «ψωμί του Χριστού» το έφτιαχνε, την παραμονή των Χριστουγέννων, η νοικοκυρά με ιδιαίτερη ευλάβεια και με ειδική μαγιά (από ξερό βασιλικό κ.λ.π.).Απαραίτητος επάνω, χαραγμένος ο σταυρός. Γύρω - γύρω διάφορα διακοσμητικά σκαλιστά στο ζυμάρι ή πρόσθετα στολίδια. Αυτά τόνιζαν το σκοπό του χριστόψωμου και εξέφραζαν τις διάφορες πεποιθήσεις των πιστών.
Την ημέρα του Χριστού, ο νοικοκύρης έπαιρνε το χριστόψωμο, το σταύρωνε, το έκοβε και το μοίραζε σ’ όλη την οικογένειά του και σε όσους παρευρίσκονταν στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. (Μερικοί εδώ βλέπουν ένα συμβολισμό της Θείας κοινωνίας. Όπως ο Χριστός έδωσε τον άρτον της ζωής σε όλη την ανθρώπινη οικογένειά του...).
Γύρω από το χριστόψωμο υπάρχουν και άλλες παραδόσεις. Αναφέρονται στην ενότητα της Εκκλησίας και των λαών, με συμβολικό πρότυπο την ένωση των κόκκων του σίτου σ΄ ένα ψωμί. Οι λαοί κάποτε θα ενωθούν μ’ ένα ποιμένα, το Χριστό.
στους Σαρακατσάνους
Οι Σαρακατσάνοι τσοπάνηδες φτιάχνουν δύο χριστόψωμα. Το πρώτο, το καλύτερο και με τα πιο πολλά κεντίδια, είναι για το Χριστό «για να τους φυλάει και να τους βλογάει». Πάνω του σκαλίζουν ένα μεγάλο σταυρό – φεγγάρι με πέντε λουλούδια.
Το δεύτερο, η τρανή Χριστοκουλούρα ή Ψωμί του Χριστού, είναι για τα πρόβατα. Έτσι τα τιμά ο βοσκός και τα βλογά ο Χριστός. Στη Χριστοκουλούρα παριστάνεται με ζύμη, όλη η ζωή της στάνης, δηλαδή η μάντρα, τα πρόβατα, οι βοσκοί κ.λ.π.


Η προέλευση των καλάντων
Την ονομασία τους, την πήραν από την λατινική λέξη calenda, που διαμορφώθηκε από το ελληνικό ρήμα καλώ. Παιδιά, κατά ομάδες, περιφέρονταν και περιφέρονται στα σπίτια, στους δρόμους, στα καταστήματα και τραγουδούν με ειδικό όργανο τραγούδια, που αφορούν τα Χριστούγεννα, τη γιορτή της Πρωτοχρονιάς, τη γιορτή του Μ. Βασιλείου και μερικά και την Περιτομή του Χριστού.
Το έθιμο αυτό προϋπήρχε στην Ελλάδα, πριν από την Ρώμη.Τα παιδιά κρατούσαν ένα κλαδί ελιάς ή δάφνης, στολισμένο με καρπούς και άσπρο μαλλί (η λεγόμενη ειρεσιώνη, από το έριο = μαλλί), γύριζαν και τραγουδούσαν και τους έδιναν δώρα.
Μετά, πήρε το έθιμο αυτό και η Ρώμη. Στο Βυζάντιο κρατούσαν ραβδιά, ή φανάρια, ή ομοιώματα πλοιαρίων ή και κτιρίων, στολισμένα και τραγουδώντας, συνόδευαν το τραγούδι με κρούση τριγώνου ή τύμπανου... (περίφημος ο σχετικός πίνακας του Νικηφόρου Λύτρα ο τυμπανιστής - 1832- 1927).
Σήμερα η βάση, και μάλιστα στους Πόντιους, διασώζεται άθικτη. Ακούμε κάλαντα πολλά και ποικίλα, με πολλές παραλλαγές και αποχρώσεις, στα διάφορα διαμερίσματα της χώρας μας.



Δένδρο των Χριστουγέννων

Το Δένδρο των Χριστουγέννων απoτελεί σήμερα ένα διεθνές χριστουγεννιάτικο έθιμο. Ως Χριστουγεννιάτικο σύμβολο - έθιμο φέρεται από τον 8ο αιώνα, όταν ο Άγιος Βονιφάτιος θέλησε περί το 750 να εξαλείψει την μέχρι τότε αποδιδόμενη ιερότητα των "ειδωλολατρών" στην βελανιδιά αντικαθιστώντας την με το έλατο δηλαδή το δένδρο των Χριστουγέννων.
Ο στολισμός του δένδρου είναι καθαρά συμβολικός της ευτυχίας των ανθρώπων και της φύσεως με τη Γέννηση του Θεανθρώπου. Σύμφωνα με ερευνητές του αντικειμένου, το πρώτο στολισμένο δένδρο εμφανίστηκε στη
Γερμανία το 1539 και τα πρώτα στολίδια ήταν συσκευασμένα φαγητά ή είδη ρουχισμού ή άλλα χρήσιμα είδη, που στο πέρασμα των χρόνων και με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου εξελίχθηκαν μόνο σε διακοσμητικά αντικείμενα.
Στην
Ελλάδα το έθιμο αυτό του έλατου ως χριστουγεννιάτικη διακόσμηση ήρθε για πρώτη φορά με τον Βαυαρό Βασιλιά Όθωνα το 1833. Αρχικά στολίστηκε στα ανάκτορα του Ναυπλίου και εν συνεχεία στην Αθήνα, όπου οι κάτοικοι έκαναν ουρές για να το θαυμάσουν



Tο τάισμα της βρύσης
Στην Κεντρική Ελλάδα οι κοπέλες, τα μεσάνυχτα ή προς τα χαράματα των Χριστουγέννων (αλλού την παραμονή της Πρωτοχρονιάς), πηγαίνουν στην πιο κοντινή βρύση "για να κλέψουν το άκραντο νερό". Το λένε άκραντο, δηλαδή αμίλητο, γιατί δε βγάζουν λέξη σ' όλη τη διαδρομή. Όταν φτάνουν εκεί, την "ταϊζουν", με διάφορες λιχουδιές: βούτυρο, ψωμί, τυρί, σιτάρι ή κλαδί ελιάς και λένε:

"Όπως τρέχει το νερό σ' βρυσούλα μ', έτσ' να τρέχ' και το βιο μ'".
Έπειτα ρίχνουν στη στάμνα ένα βατόφυλλο και τρία χαλίκια, "κλέβουν νερό" και γυρίζουν στα σπίτια τους πάλι αμίλητες, μέχρι να πιουν όλοι από τ' άκραντο νερό. Με το ίδιο νερό ραντίζουν και τις τέσσερις γωνίες του σπιτιού, ενώ σκορπούν στο σπίτι και τα τρία χαλίκια.